اخبار

1395/10/9 پنجشنبه

9 دی، تجلی اقتدار
 
دکتر خودروان سرپرست دانشگاه پیام نور واحد آبیک:
«9 دی؛ تجلّی اقتدار»
1-   نه دی و حضور میلیونی مردم در این مراسم باشکوه ملّی، تبلور اقتدار نظام مردم سالاری دینی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از جمله نمونه های قدرت جمهوری اسلامی بوده که امروز هندسه تقابل قدرتهای استکباری با انقلاب اسلامی در جهت سلب این قدرت مادی و معنوی، و عزم و اراده ملت ایران قرار گرفته است.                                                                                                                    
2-  نه دی، تجلّی قدرت الهی و تبلور محبت حسینی از جنس مردمی، بوده که وابسته به هیچ حزب و جناح و صنف و گروه یا فرقه خاصی نبوده و مهمترین عوامل عظمت بخشی و باشکوهی آن، علاوه بر شور و شعور حسینی، همین مشارکت گسترده مردم انقلابی با احساسات پاک مذهبی و انسانی بوده است.
3-   این حضور بی نظیر و خیره کننده مردم دلباخته و عاشق اهل بیت علیهم السلام به عنوان سرمایه عظیم اجتماعی در صحنه، می تواند فرصت مناسبی برای رخ نمایی اقتدار نظام اسلامی  و الگوی شایسته ای برای کل جهان اسلام  و امت اسلامی به شمار آید تا در جهت رفع معضلات داخلی و مشکلات کنونی کشور های اسلامی و آینده تعاملات بین المللی منطقه، گام های مؤثری بر داشته شود.
4-  بهره برداری جناحی برخی از جریان های سیاسی در داخل کشور، تهدیدی بزرگ بر این حرکت عظیم مردمی در عرصه داخلی است که خدای ناکرده ممکن است از جانب گروه های مختلف در جهت منافع خود صورت گرفته و هر کسی یا گروهی با اغراض سیاسی تلاش کند آن را افتخاری برای خود یا جریان هواخواهش تلقی کند که این، خیانت به آرمان فراگیر حماسه مردمی و اهداف بلند انقلاب اسلامی بوده و موجب خنثی شدن آثار عظیم سیاسی و اجتماعی این حضور استثنایی خواهد شد؛ مسأله ای که رنجش خاطر ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب و نیز آزردگی دل رهبر عزیز، و موجبات خوشنودی دشمنان اسلام را به همراه خواهد داشت.
5- قدرشناسی از این مردم  انقلابی، بصیر و هوشیار، چیزی جزء نوکری و خدمت مداوم  به ایشان نیست. بدون شک دفع فتنه ها در هر زمانی و  از این پس آینده انقلاب اسلامی همانند آغاز آن، به شدت وابسته به حضور مردم همیشه در صحنه است. لذا وجود مشکلات و معضلات به ویژه آسیب های مستحدثه ای همچون گور خوابی به خاطر بی سرپناهی، به تعبیر رئیس جمهور محترم نه برای دولت و نه برای مردم دیگر قابل تحمل نیست.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر