اخبار
 
پیام تسلیت دکتر خودروان سرپرست دانشگاه پیام نور واحد آبیک در پی درگذشت آیت اله هاشمی رفسنجانی:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 انّا لله و انّا الیه راجعون
«هاشمی نیست امّا هست»
1 - خبر ارتحال ناگهانی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، از دیروز تا حالا حقیقتاً همه را شوکه کرده و ایران اسلامی را در سوگ نشانده است. این یار همیشه همراه امام و رفیق دیرین، و همسنگر و همگام رهبری، از جمله شخصیّت های تأثیر گذار و به فرموده رهبر معظم انقلاب نمونه کم نظیری از نسل اوّل مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و افتخار بود که حق بزرگی بر گردن ایران و انقلاب و اسلام دارد.
 2 – از لحظه انتشار این خبر ناگوار، موجی از احساسات و عواطف پاک مردم عزیز و مؤمن ایران و نیز انبوهی از پیام های تعزیت شخصیت های کشوری و لشکری و عرض تسلیت مقامات سایر کشورها در حال جریان است که وجه اشتراک همه آنها، نیک نامی و عاقبت بخیری مرحوم آیت الله هاشمی بوده و مصیبت فقدانش، با عباراتی همچون اندوه بار، جانسوز، سخت، جانکاه، و نهایت تأثّر و تأسّف توصیف شده است.
 3 – آیت الله هاشمی که خود را وقف اسلام و انقلاب کرده بود، با این اوصاف، پاداش زحمات خالصانه خود را به نیکی از مردم قدرشناس دریافت کرد و با خوش نامی و درخشندگی، و جای گرفتن در قلب ها، جاودانه شد. گر چه او اکنون در بین ما نیست امّا نامش زنده است و یاد و خاطرش همواره در ذهن و دل ما بوده و خواهد بود.
 4 – حال به اعتراف همگان، که او خود سنگ صبوری مدبّر، سیاست مداری باهوش و دلسوزی موقعیّت شناس بوده و در مراحل سخت و دشوار نظام، همواره شخصیت متین و اعتدالی خود را حفظ کرده و علی رغم «اختلاف سلیقه»؛ با «اشتراک در عقیده»، مدافع ولایت و تکیه گاه مطمئن برای مقام رهبری به شمار آمده، شایسته است همه ما و علاقمندان آن عزیز فقید، به آرمان بلند او که همان آرمان امام و انقلاب بوده، متعهّد و باوفاداری به نظام اسلامی این میراث بزرگ امام و یاران امام، در مراسم تشییع و تدفین فردا و مجالس بعدی در سراسر کشور، باشکوه هرچه تمامتر شرکت کنیم و با تأسّی به روحیّه اعتدالی آیت الله فقید و سعید، به خبر پراکنی تفرقه آمیز برخی فرصت طلبان داخلی و خارجی، بی توجّه بوده و در همراهی با توده مردم نگذاریم خدای ناکرده برخی افراد سودجو با ایجاد التهاب و تشنج، احساسات پاک مردم را خدشه دار و برای دولت محترم و نظام اسلامی، مشکلاتی به بار آورند.
ضمن عرض تسلیت و تعزیت به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، دولتمردان، مردم عزیز، خصوصاً بیت شریف، همسر و آقازادگان محترم، از خداوند متعال آرامش ابدی برای آیت الله فقید و عاقبت بخیری برای همه ما مسألت می نمایم.
 حسن خودروان/ 20 دی ماه 95
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر