اخبار
 

حج، نماز، روزه و دین بدون ولایت و بدون امام انحراف است
 

دکتر حمید عابدیها عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان قزوین سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه 4 آبان شهرستان آبیک بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در آستانه اربعین حسینی، دکتر حمید عابدیها عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان قزوین سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه 4 آبان شهرستان آبیک بود.

ایشان در بخش اول سخنان خود با عنایت به پیش رو بودن اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام ، ضمن معرفی شخصیت والای سیدالشهدا به بیان اهمیت بزرگداشت این روز پرداخت و اصل واقعه کربلا را حاصل بی بصیرتی و کج فهمی تعدادی از مسلمانان وقت بیان کرد و تاکید کرد: آنها بر این عقیده بودند حسین بن علی علیه السلام مناسک دینی و واجب حج را مخدوش نموده، دعای عرفه را خوانده و از مراسم حج بیرون رفته است و این را به منزله بدعتی در دین دانستند که از سوی حسین بن علی  علیهم السلام بنیان گذاشته شده است و به همین بهانه به قیام علیه امام معصوم برخاستند.

عابدیها در ادامه با بیان اینکه، کربلا کلاس کامل تمرین تدین و اسلام است، ادامه داد : حج، نماز، روزه و دین بدون ولایت و بدون امام انحراف است و همه کسانی که امام را رها کردند به این معنی نیست که اسلام و فریضه ی حج را به درستی انجام دادند بلکه با عدم توجه به رهنمودهای امام شان دچار انحراف شدند .

دکتر عابدیها در بخش دوم سخنرانی خود به بیان ساختار دانشگاه پیام نور و مزایای تحصیل  در این دانشگاه پرداخت و تصریح کرد: یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور بعنوان یک دانشگاه بومی را امکان تحصیل در یک دانشگاه دولتی در شهر خود برشمرد تا خانواده به لحاظ تردد فرزندانشان احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

ایشان مزیت دیگر تحصیل در دانشگاه پیام نور را "کتاب محور" بودن این دانشگاه دانست و بیان کرد: این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیست که بتوان حداقل نمره قبولی را از استاد کسب کرد، لذا از حیث دانش و علم اندوزی این دانشگاه حائز رتبه های برتر در میان دانشگاه های موجود است.

دکتر عابدیها آمار قبول شدگان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی بالاتر را دلیل باسوادتر بودن دانش آموختگان این دانشگاه نسبت به دیگر موسسات آموزش عالی و آزاد دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اعلام مهلت ثبت نام تکنیل ظرفیت دانشگاه در مقطع کارشناسی (تا 15 آبان) و کارشناسی ارشد (تا 6 آبان) از علاقمندانی که موفق به ثبت نام نشده اند دعوت کرد تا به خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور بپیوندند.


 



 

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر