اخبار
 
نسخه سال 60 برای رفع معضلات فرهنگی پیچیده نشود.
سرپرست دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک با بیان اینکه با گذر زمان جامعه پوست‌اندازی کرده و ارزش‌ها در حال تغییر است، گفت: برای رفع مشکلات فرهنگی نمی‌توان نسخه سال 60 را پیچید چراکه مشکلات و ارزش‌ها به نوعی رنگ عوض کرده‌اند.

دکتر خودروان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر آبیک که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی یکرنگی وجود داشت و سادگی برازندگی بود؛ حتی کسی هم که متمول بود خودنمایی نمی‌کرد.

وی افزود: با گذشت زمان و آرام آرام، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها در جامعه تغییر کرده و دارندگی برازندگی شده است.

ایشان با بیان اینکه با گذر زمان جامعه پوست‌اندازی کرده و ارزش‌ها در حال تغییر است، اضافه کرد: برای رفع مشکلات فرهنگی نمی‌توان نسخه سال 60 را پیچید چراکه مشکلات و ارزش‌ها به نوعی رنگ عوض کرده‌اند.

دکتر خودروان خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته توسط مرکز پژوهش‌های صدا و سیما در سال 64 مراجع تربیتی به ترتیب مسجد، خانواده، مدارس و رسانه‌ها بود اما در سال 84 رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس، خانواده و مسجد به ترتیب مراجع تربیتی شد.

این مسؤول بیان کرد: بنابر استدلالات موجود، اعتقاد دارم در کشور فرد بی‌فرهنگ و بی‌دین وجود ندارد به عنوان نمونه فردی در 28 صفر مجلس عروسی برپا نمی‌کند یا جوانان حتی اگر از نظر دینی زیاد مقید نباشند اما برای برپایی مجالس عروسی در مناسبت‌های خاص به تقویم مراجعه می‌کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک اساس نظام اسلامی را فرهنگی و دینی دانست و افزود: مردم در تغییر ارزش‌ها مقصر نیستند بلکه مسؤولان هستند که در تغییر ارزش‌ها مؤثر بوده‌اند و بیشتر نگرانی در این زمینه متوجه مسؤولان است.

دکتر خودروان فضای مجازی را مرجع تربیتی امروز در جامعه دانست و ادامه داد: برخی اظهار می‌کنند در زمینه مراجع تربیتی حساب کار از دست رفته اما باید گفت زیاد هم نباید نگران بود بلکه باید در این زمینه قانون تقویت شده و نهادهای نظارتی وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی باید مستدل، عملی و کارشناسانه شناسایی شود تا با ارائه راهکارهای لازم در زمینه رفع و یا کاهش آن‌ها در شهرستان آبیک گام برداشت.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر