اخبار
 

دکتر خودروان:
امروز پس از گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب و تحکیم پایه های نظام اسلامی، بیشتر از شور به شعور انقلابی نیاز است.
 
در ایام الله سیزده آبان دکتر خودروان سرپرست دانشگاه پیام نور آبیک سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز جمعه 14/08/95 شهرستان آبیک بود.
ایشان ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام و شهدا بویژه شهدای دانش آموز، به حوادث و رخداد های سیزده آبان سال 1343، 1357 و 1358 اشاره کرد و افزود: امروز توطئه های نظام سلطه با تغییر شکل نسبتاً پیچیده شده و خنثی سازی آن به هوشمندی، بصیرت، آگاهی بخشی، تدبیر، عقلانیت و شعور انقلابی نیاز دارد.
سرپرست دانشگاه پیام نور آبیک با بیان تفاوت ها و تمایزات انقلاب ایران با سایر انقلاب ها به روند شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و نهادینه سازی آن را مستلزم برنامه ریزی دقیق و تصمیم گیری بر مبنای عقل و اندیشه و با لحاظ اقتضائات و شرایط زمانی و مکانی دانست.
دکتر خودروان با تقسیم بندی انقلاب به سه دوره نهضت، تثبیت، و استمرار، پایبندی مدیران و مسؤولان نظام به مبانی و اصول انقلاب را در هر سه دوره ضروری دانستند و گفتند: بحمدالله امروز به برکت مجاهدات ها، رشادت ها و نثار خون هزاران شهید تحت رهبری عالمانه و هوشمندانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، پایه های نظام اسلامی محکم و خطرات جنگ سرد تقریباً دفع شده امّا آسیب ها و توطئه ها از جانب استکبار جهانی در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، شکل پیچیده ای به خود گرفته است که لازم است در چنین شرایطی که در دوران تثبیت و استمرار و صدور انقلاب قرار داریم، در سایه شور و شعور انقلابی، تبعیت از رهبری، عقل و خرد جمعی و قانون مندی، کمک کنیم تا دولتمردان عزیز مشکلات پیش رو بخصوص مشکلات اقتصادی و بیکاری را رصد و در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده آنها را حل و فصل کنند.
این مسؤول ضمن یادآوری برخی از مبانی انقلاب و آرمان های امام و رهبری و با اشاره به «الناس علی دین ملوکهم» پایبندی مردم و به ویژه مسؤولان نظام به این اصول از جمله ولایت پذیریی، ساده زیستی، قانون مندی، احترام علم و عالم و شایسته سالاری را خواستار شدند.
در پایان، استاد دانشگاه پیام نور آبیک به مناسبت ماه صفر و به منظور دوری افراد و جامعه از جهل و خرافات، با ذکر مستندات حدیثی و تاریخی، نحوست و سنگینی این ماه را رد و خواستار تصحیح بینش دینی مردم شدند تا جامعه دچار رکود نشود.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر