اخبار
 
دکتر خودروان سرپرست دانشگاه پیام نور آبیک:
همراهی و همدلی با ولایت یا حداقل  عدم تقابل با ایشان رمز عاقبت بخیری و سعادت اهل ایمان است.

دکتر خودروان سرپرست دانشگاه پیام نور ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسین (ع)، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در پاسخ به خبرنگار محلّی که پرسید: چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی (ع)، روز عاشورا در مقابل پسر او ایستاد و حاضر شد سر از تن او جدا کند؟ گفت: اتفاقاً یکی از عبرت های عاشورا تامل در سوابق افرادی است که که در کربلا در مقابل امام حسین (ع) صف آرایی کرده اند. با نگاه اندکی به تاریخ، متوجه می شویم که خیلی از فرماندهان لشکر یزید اهل نماز و روزه اند و حتی برخی مثل شمر بیش از پانزده، شانزده بار پیاده به مکه عازم شده و اهل تهجّد بوده اند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: به نظرم ما در کربلا نه تنها به کلاس شمر شناسی نیاز داریم، بلکه به یزید شناسی، ابن زیاد شناسی و عمر سعد شناسی  و حتی پیش از  کربلا به معاویه شناسی و عمر عاص شناسی و شناخت همه کسانی که بعد از رحلت پیامبر (ص) در مقابل او، آرمان او، وصایای او و اهداف بلند او ایستادند و گوهر دین را که در گام اول،  ایمان و تسلیم بی چون و چراست، به ثمن بخس دنیا و مطامع زودگذر آن فروختند و چون و چرا کردند!!! نیاز ضروری داریم.

دکتر خودروان در ادامه توضیحات خود افزود:  همه کسانی که پیام غدیر را که در اصل تداوم رسالت و ولایت تشریعی امامان  معصوم  (ع)  بوده، به خوبی درک نکرده و  با ولایت زاویه پیدا کردند، ظاهراً حال و روزی بجز این ندارند و این پیامی به بلندای تاریخ است که در هر زمان و مکانی که نفس می کشیم، رمز سعادت و کمال ما،  همراهی و همدلی با ولایت یا حداقل عدم تقابل با ایشان است و گرنه آخر و عاقبتی جز معاویه ها، یزیدها، شمرها، خوارج، داعش که اتفاقا جملگی ظاهر الصلاه بوده و هستند، نخواهیم داشت!!
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر